Усвоявайки силата на маркетинга в социалните мрежи може да увеличи вашата публика и клиентела драстично. Но започвайки без никакъв предишен опит може да бъде голямо предизвикателство.

От огромно значение е да разбирате маркетинговите фундаменти в социалнати мрежи. От максимизиране на качеството до увеличаване на вашите онлайн позиции, следвайки тези 10 правила ще изградите фондация, която да се грижи за вашите клиенти и  вашия бранд.

Правилото на слушането

Ако искате да сте успешни в социалните мрежи и контент маркетинга, то тогава се научете да слушате повече и да говорите по-малко. Инициирайте дискусии  и четете внимателно какво ви казват потребителите, за да разберете какво е важно за тях. Само тогава ще можете да създадете съдържание, което ще е полезно, както за вас, така и за клиентите ви.

Правилото на фокуса

По-добре да се специализирате в нещо, отколкото да се разпилявате на всички посоки. Маркетингова стратегия с фокус върху едно нещо има предимство да изгради силен бранд и по-добри шансове за успех, отколкото ако ”носите много дини под една мишница”.

Правилото на качеството

Качество преди количество. По-добре да имате 1000 онлайн последователи, които да четат, споделят и обсъждат съдържанието Ви с техни приятели и познати, отколкото да имате 10 000 последователи, които не са активни и не допринасят по никакъв начин за успеха Ви.

Правилото на търпението

Успехът в социалните мрежи няма да Ви спохди изведнъж. Затова се въоръжете с търпение и постояннство.

Правилото на снежната топка” (Compounding)

Ако публикувате интересно, целево съобразено съдържание и работите върху това да създадете свои последователи, те сами ще работят за вас като споделят съдържанието Ви с техни близки, приятели и дори собствени последователи в мрежи като Twitter, Facebook, LinkedIn и други. А колкото повече теми има свързани към вашата, толкова по-лесно и по-напред ще се намира и  Вашият профил в социалните мрежи в Google или други търсачки.

Правилото на влиянието

Отделете нужното време, за да намерите и да се свържете с хора, които оказват някакво влияние върху вашата сфера и биха били заинтересовани от това, което правите. Свържете се с тях и установете приятелски взаимоотношения. Ако привлечете вниманието им, те могат да споделят съдържанието ви с техните последователи, което да открие бизнеса Ви пред нова широка публика.

Правилото на цененето

Ако прекарвате цялото си време в социалните мрежи да промотирате продуктите и услугите си, хората ще спрат да ви слушат. Добавете стойност в разговорите си. Фокусирайте се повече върху създаването на креативно и уникално съдържание и върху връзките си с хора, които умеят да омайват хората онлайн. С времето, тези хора ще допринесат много за вашата от-уста-на-уста маркетинг стратегия.

Правилото на признаването

Не игнорирайте тези, които се опитват да достигнат до вас онлайн. Създаването на връзки е един от основните компоненти за успеха на маркетинга в социалните мрежи.

Правилото на достъпността

Не изчезвайте след като публикувате вашето съдържание. Бъдете насреща за публиката си. Публикувайте често, дори и по малко и участвайте в дискусии, засягащи продуктите или услугите Ви. Онлайн последователите често са непостоянни и  не биха се замислили дали да не ви заменят, ако изчезнете за седмици или месеци.

Правилото на реципрочността

Не очаквайте от другите да споделят и говорят за Вас, ако Вие не правете същото в замяна. Отделете част от времето Ви в социалните мрежи, за да споделяте контент публикуван от други като вас.

Източник: www.entrepreneur.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *