Нова седмица, нов ден, ново аз. Вече ще съм по-усърдна, по-прилежна, по-подредена в работата си, във връзките си, в живота си. И откъде да започна да разчиствам живота си, ако не от дамската си чанта, този мой малък портативен свят. ”Как изобщо са попаднали тук” си мисля, вадейки флаер след флаер. Кога изобщо съм ги взела, продължавам с размислите, изхвърляйки поредния рекламен материал…

Случвало ви се е, нали? Взимате поредната брошура и я прибирате или изхвърляте без дори да погледнете за какво е, камо ли пък да знаете от кого е. Кога спряхме да обръщаме внимание? Кога приехме рекламата за просто поредния фон? В последното десетилетие, рекламодателите ни облъчват толкова много, че сме се научили да игнорираме телевизионните и радио рекламите, да изхвърляме онези, които ни раздават, да пропускаме тези в списанията и дори да блокираме същите онлайн. Но как тогава научаваме за най-новите места в града, за намаленията в магазините или просто къде правят най-добрият сладолед, когато дори и платените реклами в търсачките, според проучвания, се оказва, че не са особено ефективни? Много просто – от познати и приятели.

Според проучване на Нилсън за 2013г., 84 % от потребителите запитани в 58 държави навсякъде по света, вярват на препоръки от семейството и приятелите си, тъй като приемат, че последните нямат полза от това да лъжат. На второ място, с 69 % се нарежда рекламирането чрез уеб брандингът, а на трето,  с 68 % е това, чрез отзиви за даден продукт или услуга в социалните мрежи. И тъй като очевидно ние ставаме все по-резистентни към фактора реклама, маркетинговите отдели са принудени да търсят все по-иновативни методи за разпространение на своите продукти. Ето защо може да се натъкнете на следните на пръв поглед налудничави идеи…

Да наемеш нечия Facebook корица под наем

Макар и не често срещана практика, да наемеш фейсбук корица, на харесвана и следена личност в социалната мрежа може да се окаже доста печелившо, особено когато въпросната личност не е звезда, а човек от масите, също като нас.

Да спонсорираш кауза

Това вече е добре позната техника,която със сигурност изгражда положителен имидж на компанията.  да разположиш посланието или логото си върху… например върху салфетките в заведение, стените в метро станцията или на автобусните спирки, или още по-добре директно върху мотрисите или автобусите. Безспорно това са едни от местата, където хората прекарват достатъчно време, за да Ви запомнят. И като заговорихме кой къде прекарва много време, какво ще кажете за обществените или изобщо тоалетните като цяло? Да, не звучи особено приятно, но наистина би имало ефект, защото всеки търси как да убие време там, пък било то и да прочете за вашия супер продукт, докато… ами сещате се… Хей, не съдя никого!

Да обединиш сили

Също както Червената вещица и Куиксилвър обединиха сили с отмъстителите и вие можете да обедините сили с компания, която предлага продукт, допълващ вашия. Сигурна съм, че има и още, но едва ли ще ми стигне времето и мястото да ви разкажа за тях, защото докато ние продължаваме подсъзнателно да се борим с рекламодателите, те ще ни отвръщат именно с други още по-иновативни и може би още по-откачени идеи. Както гласи третият закон на Нютон – всяко действие има равно по големина и противоположно по посока противодействие. А сега, ако ме извините имам да изхвърля цяла дузина флаери… американска компания, която се занимава с проучвания по целия свят

Виктория Петрова  – 19/05/15

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *